tirsdag den 5. juni 2012

Grundloven, tillykke med den












GrundlovsmødeJeg har aldrig været til et. Oprigtig talt, så har dagens anledning, aldrig rigtig optaget mig. Indtil i år. De arabiske befolkningers kamp for demokrati, har fået mig til at forstå. At det vi har haft i nu 163 år, det slås de for. Om så det gælder døden. Jeg har fortsat mit første grundlovsmøde til gode.  Det skulle heller ikke blive i år.


Til gengæld gik vi en tur, min mand og jeg. Og plukkede de herligste lupiner. De stod og svajede på en bakketop og havde en prægtig udsigt over vores by.   Kanske vi senere vil sidde her ved bordet og holde små rørstrømske grundlovstaler. Til hinanden. Under lupinerne.



Hurra for vores grundlov. Må verden derude få, hvad de kæmper for.  

   



     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du kan altid kommentere et indlæg - om du følger bloggen eller blot kom forbi.
Sådan gør du:
1. Skriv din kommentar i feltet ovenfor.
2. Vælg en identitet f.eks. "Anonym"
3. Tryk på "Udgiv din kommentar"
Det er så let - og jeg bliver så glad :-)

Ældre indlæg